Pomoc drogowa – jakie uprawnienia? Wizja zarobienia dużych pieniędzy skłania nas do zakładania nowych działalności gospodarczych. Ostatnimi czasy coraz większą popularnością cieszy się pomoc drogowa. Jest to spowodowane rosnącą liczbą samochodów, a także zwiększającą się ilością awarii i wypadków. Dla przedsiębiorcy taki biznes może okazać się żyłą złota, o ile zostanie odpowiednio zaplanowany. Już na etapie biznesplanu musimy pamiętać o ewentualnych uprawnieniach. Jakie dokumenty są wymagane? Jak wygląda proces zakładania nowej firmy? Ubezpieczenie OC – dlaczego jest tak istotne? Zaplecze techniczne i pracownicze- o czym należy pamiętać? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.
Jakie dokumenty są wymagane?
Jeśli nasze usługi opierają się na transportowaniu pojazdów na lawetach, wówczas działalność gospodarcza powinna być zarejestrowana jako firma transportowa lub przewozowa. Aby wykonywać tego typu usługi na terenie Polski, konieczne jest posiadanie specjalnego pozwolenia na wykonywanie pracy jako przewoźnik drogowy. Tego typu dokument jesteśmy w stanie otrzymać dzięki Urzędowi Miasta- jest on na czas nieokreślony. Co ciekawe, można go otrzymać na podstawie certyfikatu kompetencji zawodowych na transport drogowy. Zdecydowanie najkorzystniejsze jest posiadanie takiego certyfikatu przez głównego właściciela firmy. Alternatywnie pracownik również może być posiadaczem. Wcześniej wspomniany certyfikat kompetencji zawodowych jest niezbędny, jeśli chcielibyśmy rozpocząć przygodę z własną działalnością gospodarczą. Certyfikat kompetencji zawodowych to dokument, który potwierdza posiadanie wiedzy, która jest niezbędna do tego, aby podjąć się nowego wyzwania.
Jak wygląda proces zakładania nowej firmy?
Dla wielu interesująca może okazać się kwestia założenia firmy. Wbrew pozorom nie jest to jakaś bardzo trudna czynność, wymaga jednak zadbania o kilka szczegółowych kwestii. W pierwszej kolejności będziemy wypełniać wszelkie formalności, które są bezpośrednio związane z założeniem firmy. Aby zarejestrować działalność, możliwe jest odwiedzenie specjalnej strony internetowej o adresie firma.gov.pl. Następnie wypełniamy formularz CEIDG, dzięki któremu zostaniemy wpisani do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W praktyce oznacza to, że składamy jednocześnie wniosek o nadanie REGON, jak i inny wniosek, o nadanie czy też wskazanie numeru NIP. Jako ciekawostkę warto przytoczyć, że formularz CEIDG to jednocześnie gwarancja zgłoszenia płatnika składek ubezpieczeniowych ZUS, jednocześnie zostanie wybrana forma opodatkowania. Jeśli mamy do czynienia z niewielką firmą, wówczas jest to zdecydowanie najprostszy sposób. Innym sposobem jest natomiast złożenie wniosku w KRS. Możemy to zrobić za pośrednictwem Internetu lub wybierając się do lokalnego oddziału KRS. Co godne podkreślenia- wniosek do KRS składa się, jeśli jesteśmy zainteresowani spółką kapitałową. W dalszej kolejności odwiedzamy ZUS. Na tym etapie warto zastanowić się nad firmowym kontem w banku. Dodatkowo przydatna będzie pieczątka i biuro księgowe.
Ubezpieczenie OC – dlaczego jest tak istotne?
W przypadku zakładania własnej działalności powinniśmy możliwie najlepiej zabezpieczyć się przed nietypowymi incydentami. Dlatego też istotna jest kwestia dobrego ubezpieczenia OC. Powinniśmy dokładnie zapoznać się z tym, co zawiera polisa. Na piśmie muszą znajdować się wszystkie poniesione szkody, również te, które mają pozaumowny charakter. Dzięki temu, że będziemy działać świadomie i rozsądnie, to unikniemy zupełnie niepotrzebnych kłopotów. Te mogą okazać się problematyczne, przez co prowadzenie całej działalności może okazać się nieco trudniejsze. Jeśli jednak nie wykupimy polisy ubezpieczeniowej, wówczas musimy liczyć się z ogromnym ryzykiem. W niektórych przypadkach może to prowadzić do tego, ze będziemy zmuszeni ponieść ogromne koszty finansowe, przez co będziemy stratni.
Zaplecze techniczne i pracownicze – o czym należy pamiętać?
Usługi pomocy drogowej to dość charakterystyczna branża. Sprawne i fachowe funkcjonowanie firmy jest możliwe, o ile zaopatrzymy się w wysokiej klasy sprzęt i pojazdy niezbędne do lawetowania lub do auto holu. Jeśli poważnie podchodzimy do działalności, wówczas warto zainteresować się kilkoma samochodami. Dodatkowo ciekawym rozwiązaniem jest postawienie na większą kadrę pracowniczą, dzięki czemu nasza firma może działać 24 godziny na dobę. Oczywiście podział obowiązków będzie rozdysponowany w zależności od indywidualnych preferencji. Pracownicy powinni być kompetentni i mieć jakieś doświadczenie. Firma nie będzie działać w sposób sprawny, jeżeli na jej sukces nie pracują osoby, które uznawane są za godne zaufania, empatyczne i miłe. Pracownicy powinni się ze sobą dogadywać, tak samo jak z klientami. Tego typu działanie to gwarancja zdobycia pozytywnych opinii wśród usługobiorców, a na tym powinno zależeć nam w sposób szczególny.