Handel, Wnętrze

Jak zacząć sprzedawać swoje produkty w galerii handlowej?

Jeżeli jesteśmy handlowcami i zajmujemy się sprzedażą produktów, która zaczyna przynosić coraz ciekawsze i większe rezultaty finansowe, nic dziwnego, że chcemy się rozwijać jeszcze szybciej. Sprzedając już przez Internet zdobyliśmy doświadczenie w radzeniu sobie z klientem zdalnie – a co jeśli spróbowalibyśmy sił w handlu bardziej bezpośrednim, na przykład w galerii handlowej? Stoiska handlowe są obecnie bardzo popularne, bo stawiając je w centrach handlowych to tak, jakbyśmy wynajmowali lokal na biznes. Z tym, że za darmo otrzymujemy bazę klientów właśnie tegoż centrum.

Co należy zrobić najpierw?

Nie ma co owijać w bawełnę – podboju galerii handlowej NIE należy rozpoczynać od zakupu stoiska handlowego. Już tłumaczymy, dlaczego. Każde centrum handlowe ma swoje wymagania dotyczące tak zwanych wysp wolnostojących (ale i pełnoprawnych lokali sklepowych). Wszystko zatem zależy od naszej umowy i do momentu jej podpisania powinniśmy wstrzymać się z zakupem samego stoiska. Umowa definiuje po pierwsze metraż (a zatem wymiary samego stoiska), jak i miejsce, w którym się znajdzie (pod nieczęsto można łatwiej i bardziej funkcjonalnie zaprojektować własną wyspę). Choć większość centrów handlowych swoją ofertę najmu jest w stanie dopasować do kontrahentów już posiadających swoje wyspy, lepiej nie ryzykować ewentualnych strat związanych z koniecznością jej przerabiania.

Kolejną sprawą jest fakt, że część centrów handlowych wymaga od najemców zachowania określonej stylistyki ich stoisk (na przykład metalowych czy drewnianych zdobień). Pierwszym krokiem powinno być zatem podpisanie umowy albo dowiedzenie się na temat wymagań, dopiero potem możemy przejść dalej.

Jak powstaje wyspa handlowa?

Jeżeli już jesteśmy już na etapie zakupu stoiska handlowego, zazwyczaj proces rozpoczynamy od udzielenia wykonawcy naszych wskazówek, uwag i wytycznych dotyczących wyglądu. Firma tworząca naszą wyspę najpierw przygotowuje profesjonalną jej wizualizację, a następnie da nam możliwość wprowadzenia zmian w samej koncepcji i projekcie. Gdy już z kolei tego dokonamy, firma przejdzie do realizacji. Warto zamówić tę opcję wraz z montażem, co pozwoli nam nie martwić się o nic związanego z bardziej techniczną stroną obecności naszej firmy w galerii handlowej.

Cechy stoiska idealnego

Projektując własne stoiska handlowe musimy zastanowić się, jak myśli klient. Możemy zrobić prosty eksperyment: wybrać się do galerii handlowej i okrążyć ją, obserwując jednocześnie to, jakie wysepki handlowe zwrócą naszą uwagę. To właśnie w taki efekt celujemy – efekt, który pozwoli nam przykuć uwagę i pozostać w świadomości klienta. Jakie są zatem cechy stoiska, które jest w stanie to osiągnąć?

profesjonalny i schludny wygląd – klienci aż garną do wyglądających ładnie wysepek; jeżeli nasza cechuje się nienagannym połączeniem minimalizmu i schludnego wykonania, pierwszy krok jest za nami!

przykuwające oko kolory – jeżeli galeria handlowa, w której chcemy się wystawić nam na to pozwoli, wyspę możemy zaaranżować z użyciem rzucających się w oczy, nieszablonowych kolorów; dzięki temu jesteśmy w stanie przyciągnąć jeszcze więcej klientów, właśnie tą unikalnością;

odpowiednie oświetlenie – jeśli zadbamy o to, aby nasze stoisko handlowe było odpowiednio oświetlone, nie tylko poprawimy jego wygląd, ale też będziemy w stanie dodatkowo wyeksponować oferowane na nim towary, uwydatniając ich zalety, a jednocześnie ukrywając pomniejsze wady; ludzie z łatwością poddają się tego typu niebezpośrednim sugestiom świetlnym, czego doskonałym przykładem są przymierzalnie w sklepach odzieżowych; idźmy za ich przykładem!

świetna ekspozycja towaru – swoje produkty najlepiej pokażmy w taki sposób, aby wyglądały atrakcyjnie – dbajmy o to, żeby ekspozycja w miarę często się zmieniała; nasza wyspa powinna więc umożliwiać łatwą podmianę produktów na froncie;

bezpieczeństwo – jako że wyspy handlowe z założenia znajdują się na samym środku korytarza, konieczne jest ich odpowiednie zabezpieczenie; podstawą jest przygotowanie odpowiedniego miejsca do przechowywania pieniędzy – jeżeli zarabiamy dużo, musi to być nieco większy sejf, najlepiej w niewidocznym dla klienta miejscu; podstawą jest też miejsce na kamerę; uwagę należy zwrócić również na zamykane wejście na wyspę – choć oczywistym jest, że ktoś może po prostu tam przeskoczyć, wzbudzi tym więcej podejrzeń, aniżeli po prostu ją otwierając;

solidne wykonanie – wyspa powinna wyglądać solidnie; nie może się chybotać, gdyż będzie wtedy zagrożeniem dla nas i klientów; warto zainwestować w pancerne, nietłukące się szyby na froncie – same w sobie w szkielecie powinny się trzymać nie tylko w najbardziej popularnych „rowkach”; dobrze byłoby na przykład je przykręcić.

Podsumowanie

Decydując się na własne stoisko handlowe w galerii musimy wykazać się rozsądkiem i najpierw nagrać wszystko z jej włodarzami, a dopiero później zająć się budowaniem tego typu wysepki. Jeżeli wszystko zostanie przez nas rozegrane we właściwy sposób, w zaledwie kilka tygodni możemy przejść ze stanu „na zero” do dobrze prosperującego stoiska jeszcze bardziej napędzającego nasz biznes.